Exemple d'informe dificultats per inatenció i hiperactivitat
Les puntuacions i els resultats obtinguts en aquest exemple d'informe són inventats.
EXEMPLE D'INFORME
PSICOPEDAGÒGIC
Alumne:
Data de naixement:
Curs: Cicle Mitjà
Centre:
Motiu
de l’informe:
-
Dificultats
d'aprenentatge associats a la inatenció i hiperactivitat
Actuacions:
- Observació
a l’aula
- Protocol
d'observació per a detectar indicadors de la dislèxia en l'etapa
primària-cicle superior
- Avaluació
cognitiva : WISC-IV
- D2
- PROLEC
- Coordinació
tutora i mestra EE
Protocol d'observació per a detectar
indicadors de la dislèxia en l'etapa primària-cicle mitjà. Aquest protocol s’ha
passat a diferents mestres que tenen al subjecte a la classe, a la mare i el
pare.
Indicadors d’alt risc (inventats): 6 de 10
- Es dóna una
diferència significativa entre el treball oral i l'escrit
- S’observa discrepància entre la comprensió
lectora i la comprensió oral
- Presenta dificultats de comprensió lectora
- Li costa organitzar, estructurar i exposar
les idees per escrit
- Té poc domini de les taules de multiplicar
- Té moltes dificultats en l'adquisició de
llengües estrangeres
- Té poc domini de les taules de multiplicar
Altres
Indicadors de dificultats
associades que poden empitjorar la
simptomatologia (inventats)
- Presenta discrepància entre el rendiment
cognitiu i l'acadèmic
- Presenta un decalatge entre l’esforç i els
resultats
- Mostra rendiment acadèmic fluctuant
- No té interès per la lectura
- No sap les normes d’ortografia o no les
aplica
- Presenta dificultats de grafisme
- Sovint s’equivoca en el càlcul mental
- Comet errors en càlcul escrit
- S’equivoca
en els signes matemàtics
- Li costa el canvi d’unitats de mesura
- Presenta baix rendiment en la resolució de
problemes matemàtics escrits
- Li costa ordenar la informació
cronològicament
-Té poca habilitat per buscar en el
diccionari
- Li costa fer resums
- Té dificultats per portar l’agenda al dia
- Necessita més temps per fer les tasques
escolars
- Presenta poca autonomia en el treball escolar
- Mostra baixa capacitat d'atenció i
concentració
- Li costa seguir el ritme de treball
- S’observa inseguretat davant les tasques
escolars
- Sovint baixa motivació en exercicis on cal llegir i escriure
- No és eficient en l’organització i
planificació de la feina
- Li costa ordenar les seves coses
WISC-IV:
Subtest
|
Puntuacions
escalars
|
Puntuació composta
|
Percentil
|
Semblances
|
10
|
CV
95
|
38
|
Vocabulari
|
9
|
||
Comprensió
|
8
|
||
(Informació)
|
9
|
||
Figures Inc ()
|
10
|
RP
97
|
43
|
Conceptes
|
11
|
||
Matrius
|
8
|
||
Dígits
|
6
|
MT
82
|
11
|
Lletres i números
|
8
|
||
Aritmètica
|
6
|
||
Claus
|
10
|
VP
102
|
55
|
BS
|
10
|
||
QI
|
91
|
28
|
Punts febles:
-
Dígits:
Capacitat d’atenció, memòria auditiva immediata i capacitat de seqüenciació
-
Aritmètica:
Coneixement de les operacions aritmètiques bàsiques i la capacitat de càlcul
mental
-
MT (Memòria de treball): Capacitat per retenir
temporalment en la memòria certa informació, treballar-hi i generar resultats.
Implica l’atenció sostinguda , concentració, control mental i raonament. Es un
component essencial d’altres processos cognitius i està molt relacionada amb
l’aprenentatge escolar
PROLEC-R
INDEXS
|
Principal
|
Precisió
|
Velocitat
|
Habilitat
lectora
|
NL (nom de lletres)
|
Normal
|
Normal
|
Normal
|
Baixa
|
ID (igual-diferent)
|
Normal
|
?
|
Normal
|
Mitjana
|
LP (lectura de paraules)
|
Dificultat
|
Dificultat severa
|
Lenta
|
Molt baixa
|
LS (lect. Pseudoparaules)
|
Dificultat
|
Dificultat
|
Lenta
|
Molt baixa
|
EG (estructures gramaticals)
|
Normal
|
|||
SP (signes de puntuació)
|
Dificultat severa
|
Dificultat severa
|
Molt lenta
|
Molt baixa
|
CO (comprensió d'oracions)
|
Dificultat severa
|
|||
CT (comprensió de textos)
|
Normal
|
|||
CO (comprensió oral)
|
Normal
|
|||
-
Moltes
dificultats en signes de puntuació i comprensió
d’oracions
-
Dificultats
de lectura de paraules i pseudoparaules
-
Presenta
molta lentitud en la velocitat lectora pel que fa als signes de puntuació
-
L'habilitat
lectora és baixa. Lectura poc fluïda
D-2
(valora la capacitat de concentració en una
tasca determinada)
- Control atencional per sota la mitjana. En el límit de la normalitat.
PC 20
- Concentració per sota la mitjana. PC 25
- Velocitat de processament i quantitat de
treball realitzat per sota la mitjana PC
2
Observacions
i comentaris:
Estil de treball impulsiu Dificultats en la concentració i el control
atencional
Valoració
Dificultats en la concentració i el control
atencional Els resultats de l'avaluació indiquen que en presenta
un quocient intel·lectual
mitjà baix.
Destaca la diferència significativa entre la
MT (molt baixa) i la VP
En presenta una
habilitat lectora baixa. Les dificultats en la lectura i la tendència a
la precipitació afecten la comprensió lectora. També es mostra poc hàbil a
l’hora d’automatitzar i d’executar procediments de càlcul, així com per crear
estratègies per resoldre problemes matemàtics.
Totes aquestes dificultats es veuen agreujades pel dèficit d’atenció i
concentració. La motivació o la desmotivació apareix com un factor de molta influència en el procés
d’aprenentatge.
Orientacions
- Àmbits d'intervenció: Personal, escolar, familiar, social
- Estratègies metodològiques.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada