Conclusions finals

El diari de pràctiques, en format blog, és un recull de la meva experiència durant el Pràcticum 1 de psicopedagogia. En aquest espai he organitzat les diferents entrades en blocs, classificats en diferents etiquetes: qui sóc?, el context d'intervenció, la planificació del pràcticum 1, les primeres sessions i sensacions, el mètode Glifing, el qüestionari ATENTO, les reunions de coordinació i el procés de negociació del pràcticum 2. En totes aquestes etiquetes he intentat plasmar tot allò que he viscut i observat i aportant un procés de reflexió personal.

Al llarg d'aquestes pràctiques m'he fet una idea de les tasques que duu a terme la psicopedagoga del centre, la Mireia, de la mateixa manera que també he pogut observar, tot i que de manera no tant àmplia, les tasques que duen a terme la resta de professionals que treballen al centre. He conegut la relació que té el centre amb les famílies, els alumnes i els centres educatius. També he pogut observar el procés d'intervenció psicopedagògica que es duu a terme al centre. M'he familiaritzat amb testos, qüestionaris, mètodes i tècniques que ja coneixia teòricament però que no havia ni vist, ni treballat. En paraules de la meva tutora aquest pràcticum és per familiaritzar-te amb el context d'intervenció, els mètodes i qüestionaris que utilitzem i el treball de reeducació. Partint d'aquestes paraules, penso que he adquirit tot això que comentava la Mireia.

He pogut observar i determinar que la coordinació entre els diferents professionals que treballen al Ssaps és important i imprescindible, és per aquest motiu que com a mínim es reuneixen una vegada setmanalment per parlar i valorar les diferents situacions. Aquest treball ha de ser cooperatiu i interdisciplinari.

Referent a la meva tasca al centre, estic força content de com ha anat. Al principi em vaig crear unes expectatives difícils de complir al pràcticum 1 i amb les dinàmiques internes del centre. Pensava que podria observar en tot moment les teràpies i les reeducacions que s'hi feien, però la dinàmica d'un centre com el Ssaps això és complicat. D'altra banda, el treball que he fet en la correcció i passada de testos, qüestionaris i mètodes m'han ajudat a familiaritzar-me amb tots ells.

Penso que la meva actitud ha estat correcte, sempre disposat a fer allò que em demanaven o que el moment exigís.

Cal dir també que la meva actitud i feina al centre, després m'ha costat reproduir-la al blog, sobretot per la manca de temps. L'inici del blog va ser complicat. La veritat és que el primer mes no vaig fer el que l'assignatura em demanava. El diari personal era pobre. L'últim mes, però, davant l'oportunitat que em va donar el consultor, penso que he fet una bona feina del blog, reproduint, analitzant i reflexionant sobre les pràctiques fetes.

Ja per acabar, dir que he estat envoltat de bones persones i bones professionals, que m'han ajudat a fer aquest procés d'aprenentatge, que si tot va bé, continuarà durant el pràcticum 2. I relacionat amb el pràcticum 2, penso que les meves primeres pràctiques m'han donat les eines suficients per poder tirar endavant el pla d'actuació psicopedagògica que duré a terme durant el pràcticum 2.

Comentaris