L'avaluació del mètode Glifing

Com ja vaig comentar en una entrada anterior, el mètode Glifing permet elaborar un perfil lector mitjançant els jocs que efectua la persona avaluada.

Els dilluns, una de les meves tasques és fer d’entrenador de la N. La N. és una nena que cursa 3r de Primària. El meu rol és el de preparar les sessions idònies segons el percentil de la N. I fer-ne el seguiment.

De l’avaluació que se’n va fer, la N. va obtenir un percentil 0. Els i les alumnes de 3r de Primària han de tenir un percentil de 50. Això ens vol dir que la N. obté un resultat molt baix, inferior que la majoria de nens i nenes de la seva edat. L’avaluació també ens mostra que la N. té una edat lectora de 1r de Primària. La N. és capaç de llegir 21 paraules per minut per les 81 que s’esperen d’aquesta edat.

El perfil lector de la N. ens indica que la seva lectura és poc fluïda, a més la seva manca d’atenció fa que cometi moltes errades, deixant-se paraules, lletres i llegint paraules que no són.

El seu nivell de comprensió és molt baix, degut a que llegeix paraules que no són i la poca retenció de la informació llegida.

La N. té dificultats en la descodificació quan no hi ha referents lèxics, si les paraules no són conegudes el nombre d’errors augmenta. També té afectades les vies lèxica i fonològica, i això provoca que no tregui beneficis del context.

Partint del percentil de N. la meva feina és organitzar sessions partint de les seves característiques i necessitats.

L'experiència que tinc, de moment amb el mètode Glifing, és bona. La N. està molt motivada i sembla que amb les adaptacions corresponents va millorant mica en mica.

Comentaris