Procés de negociació del pla d'actuació

Primer de tot, dir que si tot va bé, el semestre que ve faré les pràctiques 2 al mateix lloc on he fet les pràctiques 1. L’última activitat del pràcticum consisteix en elaborar un pla d’actuació de la intervenció psicopedagògica que es durà a terme durant el pràcticum 2. Durant els dies que he estat fent pràctiques he anat observant tècniques i eines psicopedagògiques per avaluar i dinàmiques i materials per intervenir amb la persona avaluada.

La Mireia, el primer dia ja em va dir que anés observant i pensant quin tipus d’intervenció faria durant el pràcticum 2. A nivell personal, les pràctiques 1 m’han servit, a grans trets, per familiaritzar-me amb testos, tècniques, dinàmiques, etc. Les he observat, analitzat i ajudat a corregir. Una vegada feta aquesta familiarització es tractava de pensar el pla d’intervenció que m’interessava. 

El fet de ser mestre, i voler seguir fent de mestre, fa que el pla d’intervenció plantejat faci referència a resoldre dificultats d’aprenentatge que em pugui trobar a la classe. Enguany és el primer any que faig de tutor, i m’he trobat amb certes dificultats que per manca de recursos i temps no he pogut afrontar amb totes les garanties necessàries. Arran d’aquest fet, penso que el meu pla d’intervenció m’ha de servir per a resoldre aquestes dificultats que em pugui trobar a classe. Per això proposo a la Mireia un pla d’intervenció basat amb alumnes amb dislèxia i trastorns de dèficit d’atenció i hiperactivitat. Un pla a partir del diagnòstic, intervenció i avaluació de l’alumnat amb aquestes dificultats.

Comentaris