PROLEC-SE-R


PROLEC-R: El PROLEC és una bateria que permet explorar cadascun del processos que intervenen en la lectura. Es centra en els processos que intervenen en la comprensió del material escrit: identificació de lletres, reconeixement de paraules, processos sintàctics i processos semàntics.
·         
Taula de resultats:
ÍNDEXS PRINCIPALS
DESCRIPCIÓ
PD
CATEGORIA
HABILITAT
LECTORA
NL - Nom de lletres



ID -  Igual-Diferent



LP -  Lectura de paraules



LS -  Lectura de pseudoparaules



EG - Estructures gramaticals



SP - Signes de puntuació



CO - Comprensió d’oracions



CT-  Comprensió de textos


CR - Comprensió oral



ÍNDEXS DE PRECISIÓ
DESCRIPCIÓ
PD
CATEGORIA
NL-P  Nom de lletres


ID-P   Igual-Diferent


LP-P   Lectura de paraules


LS-P   Lectura de pseudoparaules


SP-P   Signes de puntuació




ÍNDEXS DE VELOCITAT
DESCRIPCIÓ


NL-V   Nom de lletres


ID-V    Igual-Diferent


LP-V   Lectura de paraules


LS-V   Lectura de pseudoparaules


SP-V  Signes de puntuació



PD: Significa puntuació directa de la prova. Aquesta puntuació directa determina un percentil que fa una mitjana d’on es troba el subjecte en relació a la resta de nens i nenes de la seva edat. Mitjançant la puntuació directa també podem determinar el tipus de dificultat o categoria en les diferents àrees analitzades. La categoria ajuda a determinar si el subjecte es troba en la normalitat, respecte al seu percentil, o bé té dificultat: possible dificultat, alta o severa. A més, també ens indica l’habilitat lectora del subjecte amb tres barems: baixa, mitja o alta.
Com s’observa a la taula anterior, s’analitzen els índex principals, els índex de precisió i l’índex de velocitat. Això permet fer una valoració de les diferents proves segons precisió i temps.

Anàlisi dels resultats:
L’informe redacta les dificultats i no dificultats segons els resultats obtinguts en la lectura i se’n poden extreure una sèrie de conclusions. Es fa el mateix amb la comprensió oral, la comprensió de textos i la comprensió d’oracions.  

Seguidament mostro algun exemple d'activitats del PROLEC-R:





QUADERN D'ESTÍMULS
LECTURA DE PSEUDOPARAULES
LECTURA DE PARAULES
IGUAL - DIFERENT












Comentaris