PROLEC-SE-R
PROLEC-R: El PROLEC és una bateria
que permet explorar cadascun del processos que intervenen en la lectura. Es
centra en els processos que intervenen en la comprensió del material escrit:
identificació de lletres, reconeixement de paraules, processos sintàctics i
processos semàntics.
·
Taula
de resultats:
ÍNDEXS PRINCIPALS
|
|||
DESCRIPCIÓ
|
PD
|
CATEGORIA
|
HABILITAT
LECTORA
|
NL - Nom de lletres
|
|||
ID - Igual-Diferent
|
|||
LP - Lectura de paraules
|
|||
LS - Lectura de pseudoparaules
|
|||
EG - Estructures gramaticals
|
|||
SP - Signes de puntuació
|
|||
CO - Comprensió d’oracions
|
|||
CT- Comprensió de textos
|
|||
CR - Comprensió oral
|
ÍNDEXS DE PRECISIÓ
|
||
DESCRIPCIÓ
|
PD
|
CATEGORIA
|
NL-P Nom de lletres
|
||
ID-P Igual-Diferent
|
||
LP-P Lectura de paraules
|
||
LS-P Lectura de pseudoparaules
|
||
SP-P Signes de puntuació
|
ÍNDEXS DE VELOCITAT
|
||
DESCRIPCIÓ
|
||
NL-V Nom de lletres
|
||
ID-V Igual-Diferent
|
||
LP-V Lectura de paraules
|
||
LS-V Lectura de pseudoparaules
|
||
SP-V Signes de puntuació
|
PD: Significa puntuació directa de la prova.
Aquesta puntuació directa determina un percentil que fa una mitjana d’on es
troba el subjecte en relació a la resta de nens i nenes de la seva edat.
Mitjançant la puntuació directa també podem determinar el tipus de dificultat o
categoria en les diferents àrees analitzades. La categoria ajuda a determinar
si el subjecte es troba en la normalitat, respecte al seu percentil, o bé té
dificultat: possible dificultat, alta o severa. A més, també ens indica l’habilitat
lectora del subjecte amb tres barems: baixa, mitja o alta.
Com s’observa a la taula anterior, s’analitzen
els índex principals, els índex de precisió i l’índex de velocitat. Això permet
fer una valoració de les diferents proves segons precisió i temps.
Anàlisi dels resultats:
L’informe
redacta les dificultats i no dificultats segons els resultats obtinguts en la
lectura i se’n poden extreure una sèrie de conclusions. Es fa el mateix amb la
comprensió oral, la comprensió de textos i la comprensió d’oracions.
Seguidament mostro algun exemple d'activitats del PROLEC-R:
Seguidament mostro algun exemple d'activitats del PROLEC-R:
QUADERN D'ESTÍMULS |
LECTURA DE PARAULES |
IGUAL - DIFERENT |
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada