Tornem-hi! Comencem el diari de pràctiques 2

Comencem el diari de pràctiques 2.

La intervenció que duré a terme serà al centre Ssaps de Sant Sadurní d'Anoia, igual que durant les pràctiques 1. Malgrat això, la meva intervenció varia una mica de la proposada al final del pràcticum 1. Aquest canvi és degut a la meva disponibilitat horària i a la coordinació amb la disponibilitat del centre. 

El meu objectiu en aquestes segones pràctiques és conèixer i dur a terme diferents tasques d’intervenció psicopedagògica en contextos reals d’aprenentatge. Treballo de mestre i m’interessa abordar, conèixer i aprendre més en relació als nens i nenes amb dislèxia, TDA i TDA-H, i millorar la meva tasca com a mestre. D’altra banda, també m’interessa conèixer diferents instruments d’avaluació psicopedagògica, com passar-los, utilitzar-los i les conclusions que se’n poden derivar. Finalment, a partir del diagnòstic, dur a terme l’assessorament familiar i escolar d’aquest alumnat

Aquest projecte s’emmarca dins la temporalitat oferta pel pràcticum 2 de psicopedagogia. S’inicia a finals de febrer del 2018 i acaba a finals de maig del 2018. La meva tutora coneix el tema i  m’aportarà suport i orientació durant tot el projecte. La resta de professionals del centre també n’estan al cas i m’aportaran informació, material, etc. d’altres subjectes que puguin tenir dislèxia, TDA i TDA-H, per poder fer l’observació, comentar el cas i si s’escau poder ajudar-los amb l’avaluació, el diagnòstic i l’assessorament familiar i escolar.

El projecte desenvoluparà una sèrie de tasques que hauré de dur a terme:
-  Estar present en la primera entrevista amb la família de l’alumne amb dificultats, observar i valorar-la.
-   Familiaritzar-me amb diferents proves d’avaluació psicopedagògica.
- Passar diferents proves d’avaluació psicopedagògica que ens ajudaran a determinar el diagnòstic de l’alumne.
-  Realitzar observacions de les teràpies.
-  Dur a terme l’avaluació psicopedagògica d’alumnat amb dislèxia, TDA i TDA-H, juntament amb la psicopedagoga del centre.
- Familiaritzar-me amb l’informe psicopedagògic per després poder-ne elaborar amb les respectives orientacions a les famílies i l’escola.

Comentaris

  1. Hola Fèlix,
    pel que comentes, veig que realitzaràs moltes tasques en aquest Pràcticum II. El que més m'ha cridat l'atenció és l'avaluació psicopedagògica que realitzaràs junt amb la psicopedagoga del centre d'un infant amb sospita TDA i TDA-H. Me sembla molt important com a futurs psicopedagogs, estar al corrent de les proves que cal passar al igual que el protocol que hi ha que seguir (que de vegades és llarg).
    Seguiré visitant el teu blog per a romandre al corrent de les teves pràctiques.
    Et convido a visitar el meu blog:
    https://lesmeuespractiquespsicopedagogia.blogspot.com.es/2018/03/pla-dintervencio.html
    Fins aviat i ànims!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada