WISC-IV


WISC –IV: Aquesta prova constitueix un escala d’avaluació de la capacitat intel·lectual que cobreix el rang de les edats de 6 anys fins als 16 anys.  Inclou l’exploració de 4 àrees bàsiques:
  1. Comprensió verbal:  Representa la capacitat de raonar amb informació prèviament apresa. Fa referència  a la comprensió verbal però també es relaciona amb la comprensió auditiva, la memòria, la capacitat de distingir  entre característiques essencials i secundàries, l’expressió verbal, la capacitat d’aprenentatge, el nivell de desenvolupament del llenguatge, la maduresa, els judicis socials i el sentit comú entre d’altres. Aquest índex depèn de l’exposició de l’individu a experiències formals, informals i també als mitjans de comunicació ja que també és una mesura del coneixement cultural i de la capacitat per recordar la informació del seu entorn.
  2. Raonament perceptiu: Representa la capacitat d’utilitzar conceptes abstractes, normes, generalitzacions i relacions lògiques. També és una mesura del processament espaial de la informació i de la integració visual i motora d’aquesta.  Implica conceptes com la capacitat d’analitzar i sintetitzar estímuls visuals abstractes, l’organització i percepció visuals, la formació de conceptes no verbals, el processament simultani, concentració, reconeixement visual de les característiques essencials d’un objecte, entre d’altres.
  3. Memòria de treball: És una mesura de la memòria a curt termini i representa la capacitat de l’individu per retenir temporalment a la memòria certa informació, treballar i operar amb ella i generar un resultat. La memòria de treball implica atenció, concentració, control mental i raonament. S’han tingut en compte aspectes com la imaginació, el raonament numèric i la velocitat de processament.
  4. Velocitat de processament: És una mesura de la capacitat de l’individu per realitzar tasques simples. Inclou la velocitat de processament de la informació, la percepció visual, la capacitat d’aprenentatge, l’atenció, la motivació i la discriminació visual entre d’altres.

Els resultats de cada subtest es puntuen d’una forma individual i s’expressen en Puntuacions Escalars, corresponent les puntuacions entre 8 i 11 a un nivell mig.
  
El Wisc-IV té una sèrie de proves que donen les obtencions de les diferents àrees bàsiques.
TESTS
1. Cubs
ESCALES
 Comprensió verbal
2. Semblances
3. Dígits
4. Conceptes

Raonament perceptiu
5. Claus
6. Vocabulari
7. Lletres i números
8. Matrius

Memòria de treball
9. Comprensió
10. Recerca de símbols
11. Figures incompletes
12. Animals

Velocitat de processament
13. Informació
14. Aritmètica
15. Endevinalles

Seguidament adjunto alguns dels exemples de
diferents proves que podem trobar al WISC-IV


CUBS
BALANCES



ARITMÈTICA
VOCABULARI



MATRIUS













ANÀLISI DELS RESULTATS DEL WISC-IV
La interpretació dels resultats continguda en el present informe està basada en el mètode proposat per Flanagan i Kaufman en el llibre Claus per a l'avaluació amb el WISC - IV ( TEA Edicions, 2006 ) . Aquest mètode utilitza un sistema d'assignació de categories descriptives en funció de la puntuació obtinguda , tal com es resumeix en la taula següent:
PUNTUACIÓ CI
CATEGORIA
Límits
131 i més
Superior
16% de la població
116 a 130
Alt
85 a 115
Mig
68% de la població
70 a 84
Baix
16% de la població
69 i menys
Inferior

Les puntuacions obtingudes es posen sobre aquesta taula general per fer un anàlisi general.
CI TOTAL
CV
RP
MT
VP











A l’informe final, els resultats de cada àrea són analitzats i descrits.

Actualment el centre està a punt de fer el canvi del WISC IV al WISC V.

Comentaris